Der verdier møter karriere
Slik skaper Røde Kors drømmejobber med mening.

Konkurrerer ikke på lønn
Røde Kors er en av verdens største humanitære organisasjoner, med et oppdrag om å hjelpe mennesker i nød uansett hvem de er eller hvor de befinner seg.
Som en ideell organisasjon kan ikke Røde Kors konkurrere med næringslivet på lønn. For å rekruttere ettertraktet kompetanse, som IT-spesialister, må de derfor spille på helt andre verdier – som meningsfullt arbeid, verdibasert ledelse og følelsen av å bidra til noe større.
Målet var å utvikle en employer branding-kampanje – og utvikle en permanent karriereside – som fremhever hva det betyr å jobbe for Røde Kors, og hvordan det påvirker arbeidshverdagen.

Pressworks produserte en artikkelserie som gir et innblikk i livet som ansatt i Røde Kors. Vi snakket med tre medarbeidere som delte sine historier om hvordan det er å jobbe i en verdidrevet organisasjon.
Gjennom deres erfaringer fikk vi frem hvorfor de valgte Røde Kors, og hva som gjør arbeidshverdagen deres unik.
Basert på intervjuene skrev vi inspirerende og engasjerende artikler som belyser hvordan det er å bidra til Røde Kors sitt humanitære arbeid, og hvilken betydning det har for både medarbeiderne og samfunnet.
Artikkelserien ble publisert på karrieresiden Nye kolleger som er dedikert til å tiltrekke talenter til organisasjonen.
En arbeidsplass
med mening
Kampanjen ble en stor suksess og resulterte i en betydelig økning i søknader fra høyt kvalifiserte kandidater.
Hele ti stillinger ble besatt på rekordtid, noe som viser hvordan en verdibasert tilnærming til employer branding kan gi konkrete resultater.


Kampanjen ikke bare tiltrakk dyktige talenter, men styrket også Røde Kors sitt omdømme som en arbeidsplass hvor mening, verdier og samfunnsengasjement står i sentrum.
Et hyggelig sitat fra Røde Kors som jeg må hente inn.
Anja Dipika Urnes,
HR Business Partner Røde Kors
HK Stories 2022
Foto
Vide
Tekst
Design
For Høyskolen Kristiania