Jakten etter talenter med hjerte for kart

Geodata søker kontinuerlig etter nye talenter. Målet med prosjektet var å tiltrekke potensielle arbeidssøkere gjennom engasjerende og relevant innhold.

Kunde: Geodata

Leveranse:

Foto

Tekst

Vev

Employer branding

Jakten etter talenter med hjerte for kart

Geodata søker kontinuerlig etter nye talenter. Målet med prosjektet var å tiltrekke potensielle arbeidssøkere gjennom engasjerende og relevant innhold.

Kunde: Geodata

Leveranse:

Foto

Tekst

Vev

Tekst: Annette Münch

Foto: Fartein Rudjord, Björn Audunn Blöndal

Video: Björn Audunn Blöndal

Reklame

Merkevare

Electronic device, Finger, Gadget, Technology, Comfort

Briefen

I en tid der kampen om teknologiske talenter er intens, valgte vi en strategi som setter Geodatas unike bedriftskultur i fokus.

Ved å la medarbeiderne fortelle sine egne historier gjennom interaktive og engasjerende formater, skapte vi et autentisk bilde av arbeidsplassen.

Vår tilnærming var basert på to nøkkelprinsipper: For det første, at virksomhetens digitale fotavtrykk ofte er det første møtet potensielle ansatte har med bedriften. For det andre, at dagens talenter søker mer enn bare en jobb - de søker en arbeidsplass der de kan utvikle seg og bidra til noe betydningsfullt.

Se rekrutteringssidene her

Geodata er Norges ledende leverandør av geografiske informasjonssystemer (GIS) og kartteknologi.

Selskapet har over 30 års erfaring i bransjen og leverer løsninger til både offentlig og privat sektor.

Løsningen

Vi utviklet en artikkelserie basert på intervjuer med Geodatas ledere og ansatte. Vi ønsket å vise selskapets autentiske side ved å la medarbeiderne fortelle om sin arbeidshverdag og karriere.

For å nå ut til potensielle kandidater distribuerte vi innholdet via native-verktøyet ReadPeak i norske medier.

Dette ga oss mulighet til presis målretting basert på geografi og bransje, samtidig som innholdet ble vist i en naturlig redaksjonell kontekst gjennom de største mediehusene. Som supplement brukte vi også sosiale medier, der spesielt LinkedIn viste seg som en effektiv kanal for å nå målgruppen.

Luggage & bags, Shoe, Outerwear, Fashion, Jacket, Bag, Sneakers, Winter
Electronic device, Personal computer, Furniture, Peripheral, Table, Desk
Coffee cup, Drinkware, Tableware, Serveware
Electronic device, Personal computer, Office Equipment, Laptop, Gadget, Netbook
«Samarbeidet med Pressworks har vært helt uvurderlig for å løfte vår employer branding. De har ikke bare forstått vår visjon, men også klart å omsette den til engasjerende innhold som virkelig treffer målgruppen vår. Den kreative tilnærmingen deres har gitt oss et uttrykk som skiller seg ut i markedet.»

Hege Brandal,
markedsdirektør Geodata

HK Stories 2022

Foto

Vide

Tekst

Design

For Høyskolen Kristiania

Works

Works